Glutenfria cupcakes med choklad!

Idag har jag bakat i den nya formen som jag köpte i Danmark. Det blev supergoda cupcakes. :) Synd bara att min sprits är så dålig. Jag ska köpa en ny så fort jag har tid.

Glutenfria cupcakes med choklad
Ca 50 st.

Ingredienser:

125 g smält smör
3 ägg
2 dl socker
0,5 dl ljus sirap
2 dl filmjölk
4,5 dl glutenfritt mjöl
2 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
1 dl kakaopulver
100 g mörk hackad choklad

Gör så här:

Vispa ägg, sirap och socker till en fluffig vit smet.
Rör försiktigt ned det smälta smöret och filmjölken.
Blanda de torra ingredienserna och den hackade chokladen i en annan skål, rör sedan ned detta i äggsmeten.
Fyll upp smet till 3/4 av formen. Grädda i 190 grader cirka 10 minuter.

Frosting
200 g philadelphia färskost (ej light)
2 dl grädde
1.5 tsk vaniljsocker
1,5 dl florsocker

Gör så här:
Vispa upp grädden, vispa lite för länge.
I en annan skål, mosa ihop färskosten med florsockret.
Blanda ihop alltihopa och vispa en stund till så att röran får en lite tjockare konsistens.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0